top of page
תמונת הסופר/תמרינה קיגל

ניהול קהילות: על התיוג ההמוני, אפקט כוסברה והמסור החשמלי

עודכן: 16 ביולי 2023


אז מה אתם אומרים על הפיצ'ר החדש של פייסבוק לתיוג המוני בקהילות? קללה או ברכה?


אם אין לכם מושג במה מדובר, הנה עדכון קצר: החל מהשבוע מנהלים בקהילות מסוימות יכולים לתייג את כ-ל חברי הקהילה בתיוג אחד. כל מה שצריך זה לכתוב @ ואז להוסיף בעברית "כולם" או "everybody" באנגלית, תלוי בשפת הממשק שלכם. אפשר לעשות זאת בגוף הפוסט או בתגובה. תוכלו לדעת אם הפיצ'ר קיים אצלכם אם אחרי @ מופיעה לך השלמה אוטומטית בתפריט התיוגים שנפתח.


ביממה האחרונה נראה שפייסבוק התחלק לכמה מחנות:

  • המאושרים האלה שקיבלו אפשרות לתייג @כולם או everybody@ בקהילה שהם מנהלים ומיד ניסו את זה.

  • המבואסים שתורם עוד לא הגיע והם כבר מתים לנסות איך זה

  • הכועסים שתויגו בהמוניהם

בשורה התחתונה אף אחד לא נשאר אדיש. אפקט כוסברה.


בכל פעם כשאנחנו מעבירים סדנאות, מייעצים למישהו לגבי ניהול קהילות או אסטרטגיית תוכן לסושיאל, אנחנו שמים דגש על השימוש הנכון בכלים העומדים לרשותנו. הרי זה בדיוק כמו מסור חשמלי, למשל, אם משתמשים בו נכון, אפשר לבנות איתו שולחן או אפילו בית. אבל אם השימוש לא נכון או שהמסור שלנו מגיע לידיים לא מיומנות, אפשר בהחלט להוריד איתו יד או רגל.



חוטב עצים עובד עם מסור חשמלי
מסור חשמלי - אפשר לבנות איתו שולחן ואפשר לכרות בטעות יד

התיוג ההמוני לא שונה בהרבה מהמסור החשמלי. נכון, הוא לא גורם פגיעה פיזית, אבל לפני שמשתמשים בו צריך להבין איך לעשות זאת בצורה חכמה בלי ליצור אנטגוניזם אצל חברי הקהילה ולגרום לתגובות זועמות או גל עזיבה המוני. הנה כמה דברים שחשבנו עליהם אחרי שניסינו את התיוג ההמוני אצלנו ב-"שותים ונהנים":


ניהול קהילות: סוג התוכן בפוסט המתויג

קודם כל ברור שהתוכן חייב להיות קשור לנושא הקהילה. רצוי שיהיה קליל, הומוריסטי, ללא טקסט ארוך, ולא פוסט אדמיניסטרטיבי. וכן, ברור שזה משהו שמאד מתחשק לעשות כי זה אומר שכל חברי הקהילה יקראו את דברי האדמין החשובים. עם זאת, נדמה יש לזה שם נוסף: "ניצול הסמכות לרעה". ואתם לא רוצים להיות שם. ואם זה לא ברור אז אסור שזה יהיה פוסט שמוכר משהו.



ילד צועק מול מיקרופון
אתם לא רוצים לצעוק, נכון?

תזמון התיוג

מנהלי הקהילות עובדים 24/7, כולנו יודעים. אבל אם אתם מתייגים את @כולם, עשו זאת בשעה מקובלת, לא בסוף שבוע ולא בלילה. אתם לא בחדר מיון של "אנטומיה של גריי" והתיוג זה לא code blue.



שעון
לתיוג המוני צריך להיות טיימינג מושלם, לא פחות


תדירות התיוג

מכירים את הסיפור על הילד שצעק "זאב, זאב"? תמננו. לא כל יום ולא כל שבוע אפילו. אולי גם לא כל חודש. ואולי כן, אבל בתנאי שיש תמורה הולמת שמחכה לכל המתויגים בפוסט.


מזעור נזקים

תייגתם תיוג המוני אחרי מחשבה רבה ועדיין היו עצבניים והיו גם כאלה שעזבו? בואו נתמודד עם ההשלכות. תשובה ממלכתית ומפייסת יכולה להיות פתרון לאלה שכעסו בתגובות. עם אלה שעזבו, כבר אין מה לעשות. רק לזכור שלא טועה מי שלא עושה שום דבר.


פריים על מזעור נזקים מספרות זולה
גם זה מזעור נזקים. צילום מסך.

אתם מכירים הכי טוב את הקהילה שלכם

כל אחד מאיתנו, מנהלי הקהילות מכיר היטב את הקהילה שלו. את התגובות האופייניות של חברי הקהילה על סוגי פוסטים מסוימים, את רמת המעורבות בתקופות שונות וכמובן את הטריגרים לחיוב ולשלילה. ועכשיו רגע לפני שאתם משחררים את @כולם, פשוט נסו לחזות איך יגיבו חברי הקהילה לתיוג. ואז תחליטו סופית מה לעשות.


שתינו ונהנינו

אתם בטח סקרנים לדעת איך היה ניסוי הכלים שלנו ב-"שותים ונהנים". מאחר וקהילה מוקדשת ליין, וחברי הקהילה, כפי שאנחנו מכירים אותם, מגיבים בדרך כלל בצורה נהדרת ל-memes שקשורים ליין, פשוט פרסמנו את התמונה הזו וסיפרנו שהזמנו את הפקק-הכוס הזה לעצמנו.


קיבלנו המון תגובות חיוביות, סמיילים צוחקים, תיוגים ושאלות איפה קונים אחד כזה. 2 אנשים עשו UNFOLLOW לפוסט (לגיטימי כי היה מבול של תגובות) ועוד 5 עזבו את הקבוצה. חבל, אבל בסופו של דבר נראה שהניסוי הצליח:

  • יש תנועה ערה הרבה יותר בקבוצה, התיוג הצליח לנער גם את המשתתפים "השקטים" וקיבלנו יותר תגובות גם לפוסטים אחרים.

  • היה גם גל של מצטרפים חדשים שהגיעו כנראה אחרי ששלחו להם את הפוסט עם התמונה. נחכה עוד כמה ימים כדי לבדוק את נתוני החשיפה. נעדכן.

עם זאת, לא בטוח שהיינו כל כך עם יד כל כך קלה על המקלדת לנסות את התיוג ההמוני בקהילות אחרות שלנו, כמו "הרוסים על הרוסים". בכל זאת, צריכה להיות סיבה מאד מוצדקת לתיוג המוני בקהילה של 56,000 חברות וחברים.

מסקנות

אין ספק, פיצ'ר התיוג ההמוני הוא כלי חשוב למנהלי הקהילות, אם כי לא מושלם. צריך ללמוד איך לעבוד איתו ולנתח את התוצאות. כמובן שצריך להיות מוכנים להתמודד עם ההשלכות, אבל הרבה יותר חשוב, לפעול בצורה מחושבת ולהתייחס לביקורת, אם מגיעה.

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page