top of page
תמונת הסופר/תמרינה קיגל

סקיבידי, ריז, אוהיו: הנגשת סלנג מקצועי בכתיבת תוכן מומחים

עודכן: 21 באוג׳

לא, אני לא שולחת אתכם ואתכן ללמוד את הסלנג של דור ה-Z, אבל זו המחשה מעולה לכך שבעולם השיווק הדיגיטלי של ימינו היכולת לתקשר עם קהל היעד בשפה שהוא מבין היא קריטית. 


אחד האתגרים המשמעותיים למי שעוסק בכתיבת תוכן עבור חברות, ארגונים ובעלי מקצוע הוא שימוש נכון בסלנג או ז'רגון תעשייתי. 


מדוע בכתיבת תוכן מומחים חשוב להנגיש סלנג מקצועי לקהל הרחב?


  • זה מסייע להגדלת קהל היעד: כאשר התוכן שלנו ברור ונגיש, אנו מרחיבים את מעגל הקוראים הפוטנציאליים. עומס ז'רגון הופך את התוכן לקשה להבנה ולא מעניין.


  • זה משפר מעורבות והזדהות: תוכן קל להבנה מעודד את הקוראים להישאר ולהתעמק בו.


  • זה בונה אמון בין מומחה ללקוח פוטנציאלי: שימוש בשפה ברורה מראה שאנו מכבדים את זמנם של הקוראים ומעוניינים באמת לתקשר איתם.


  • זה מעצים את הלקוחות שהתוכן נכתב בשמם: ומציג אותם בו זמנים מקצועיים ונגישים.


  • זה משפר את הדירוג של האתר: תוכן נגיש ומובן נוטה לקבל דירוג גבוה יותר במנועי חיפוש.



רופאה כותבת במחשב
דבר אחד זה לכתוב תיקים רפואיים או מרשמים, אבל כשרוצים לכתוב תוכן לאתר אינטרנט, זה כבר משהו אחר

אבל רגע, אם הבהירות היא חשובה, למה בכלל להכניס סלנג מקצועי? 


למה, בכתיבת תוכן מומחים, לא פשוט לתאר את הכול במילים שמובנות לכולם?


כי ללא סלנג מקצועי בכלל יש סיכוי גבוה שהטקסט יהיה שטחי, משעמם ויאבד מערכו בעיני הקוראים והקוראות. בקיצור, צריך למצוא "משהו באמצע" ולהקפיד על איזון עדין, שמצד אחד שומר על מקצועיות ועומק ומצד שני ברור ובהיר למי שיקראו את הטקסט.


אסטרטגיות להנגשת סלנג מקצועי בכתיבת תוכן מומחים


⬅️הגדרת מונחי מפתח

כדי להקל על הקריאה של הטקסט, כדאי להסביר את המונחים בגוף הטקסט ולא להשתמש בהערות בסוף הטקסט או בתחתית העמוד. אנחנו בדיגיטל ולכן מטרת העל שלנו היא הקשב של הקורא והנעתו לפעולה. כל תזוזה אחרת או חיפוש מראי מקום יכולים לגרום לעזיבה. למשל, אם מדובר על אתר של משרד עורכי דין שפונה לקהל הלקוחות הפוטנציאליים, השימוש במונחים מקצועיים הוא חשוב מאוד (שם של הליך משפטי או מסמך שצריך להגיש) לצד הסבר במה מדובר. 


⬅️פירוק מושגים מורכבים ושימוש בדוגמאות ואנלוגיות

נניח, יש לנו טקסט באתר של מרפאת שיניים המסביר על שתלים דנטליים. אפשר לדמות את השתל הדנטלי בתור עץ או שיח ששותלים באדמה. הבורג של השתל (החלק התחתון שלו) הוא כמו שורש העץ ש"נשתל" בעצם הלסת. בדיוק כמו שורש העץ שצריך "להיתפס" בתוך האדמה, הרופאה שביצעה את ההשתלה, תמתין עד שהעצם סביב הבורג תחלים ותתייצב. 


⬅️עקביות בטרמינולוגיה

ישנם שמות רבים לטיפולים ומהלכים מקצועיים שונים. חשוב להקפיד להשתמש באותו שם לאורך כל הטקסט. זה יקל על הבנת הטקסט וימנע בלבול וחוסר בהירות.


⬅️שילוב עזרים חזותיים

שרטוטים, אינפוגרפיקה ותמונות להמחשה יקלו על הקוראים ויעזרו להם לעכל את הטקסט.


⬅️ארגון מידע לוגי

טקסט צריך להיות קריא, מחולק לפסקאות קצרות וכותרות משנה במידת הצורך. במקרים מסוימים, במיוחד כשמדובר בפוסטים בפייסבוק כשאין אפשרות להדגיש חלק מהטקסט (פרט לקהילות), מומלץ להשתמש בעוגנים ויזואליים כמו ✨ או ✅ או כל אימוג'י אחר (אגב, זה כמובן תלוי בהעדפות של לקוח עבורו נכתב התוכן, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שפחות).


מומלץ מאוד לפני פרסום הטקסט לקרוא אותו בקול רם. זה יעזור להבין אם יש צורך בחלוקה טובה יותר למשפטים ופסקאות (כשמדובר בטקסטים מורכבים, אנחנו נוטים להרבות בפסיקים ולהמעיט בנקודות. נגמרה הנשימה תוך כדי קריאה? שם נשים נקודה).


בתור כותבת תוכן מקצועי שיוצרת לא מעט תוכן מומחים עבור הלקוחות, למדתי שחשוב מאוד לאורך תהליך העבודה לקבל פידבק מקצועי. תקשורת עם לקוח חשובה לאורך כל הדרך והלקוחות שלי סומכים עליי, אבל חשוב לי לפני הפרסום לבקש מהלקוח לעבור על הטקסט: לראות אם יש צורך בדיוק מושגים מבחינה מקצועית ולא פחות חשוב - להרגיש שהטקסט שכתבתי מרגיש לו אותנטי. חלק מהתוצרים אפשר לראות בפורטפוליו שלי.


לסיום, המלצה חמה למומחים שרוצים לכתוב את התוכן שלהם בעצמם: זכרו את קהל היעד שלכם, אתם לא כותבים עבור קולגות. לכן, לעתים, דווקא נושאים שנראים לכם בסיסיים, יתקבלו יותר טוב על ידי הקוראים. הדבר נכון גם כשאתם מחפשים נושאים לכתיבה. אתייחס לנושא בפירוט באחד הפוסטים הבאים.


Comentarios

Obtuvo 0 de 5 estrellas.
Aún no hay calificaciones

Agrega una calificación

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page