top of page
תמונת הסופר/תמרינה קיגל

הקהילה מתה? תחיי הקהילה!

עודכן: 16 ביולי 2023

לא פעם ולא פעמיים יצא לנו להיתקל בשאלה: "יש לי קהילה 'מתה' עם כמה אלפי עוקבים ואני רוצה להחיות אותה. האם כדאי לי להשקיע ולשקם קהילה שאינה פעילה, או להתחיל להקים מחדש?". אם להיות כנה לחלוטין זאת אחת השאלות הכי מעניינות הקיימות בתחום, כי היא מאפשר אין ספור דעות עם אין ספור פתרונות וקווי מחשבה, והכי חשוב לא מחייב תשובה חד משמעית.


אז מה לעשות? לבנות או להחיות? אמנם הפעם בחרתי לדבר על אפשרויות ההחייאה, בכל מקרה, ההחלטה הסופית היא תהיה שלכם 😊 אל דאגה, לא משנה באיזו דרך תבחרו, תמיד אפשר לעצור, לחשב מסלול מחדש, גם אם התהליך ייקח יותר זמן. וחוץ מזה, כו תמיד, "טעויות" מסוג זה בונות אצלנו את היכולת של חשיבה רוחבית ומיומנות לפתור בעיות בדרך הכי טובה שאפשר.


אז קיבלתם "בירושה" קהילה של 10,000 חברים. היא לא ממש "מתה", עולים בה 2-3 פוסטים בשבוע, לרוב על ידי אותם אנשים. הפוסטים זוכים לחשיפה כמעט אפסית ואולי 4-5 לייקים לכל היותר על כל פוסט. אז אולי בכל זאת שווה להגיד "יאללה, הניתוח הצליח, אבל החולה מת", להתחיל מאפס ולהקים קבוצה חדשה. יש שיגידו: "כן זה עדיף, ככה אתה בונה את הכל בהתאמה מלאה לדרישות, הרצונות והצרכים שלך".


קהילה בירושה: האם להחיות אותה?


ואכן, זו בהחלט האופציה, אבל אנחנו בכל זאת נמליץ על האופציה השניה. בואו ננסה להחיות את ה-"מת", הרי אם היינו מוותרים ככה על כל חולה, היינו כבר מזמן במגמה שלילית מבחינת הגידול הדמוגרפי.

בואו נדמיין שהקהילה זה בניין-בוטיק של 5 קומות, כזה מודרני עם כל הפינוקים שהאדריכל רק יכול להציע. קבלן אחד התחיל את העבודה, אבל פרש אחרי שתי קומות וחצי. מצליחים להבין את הקו? מצוין. כך נתחיל להחיות קהילה קיימת: נתעלם לחלוטין מכמות האנשים הלא פעילים ונמשיך את הבנייה של קומה השלישית עם הביסוס שכבר קיים.

בניית עם קומות מפורקות
מה מיוחד בבניין הזה? המשיכו לקרוא, בסוף הפוסט יש הסבר. צילום: נועם שפלטר

מה מהלך כזה ייתן לנו בעתיד הרחוק? כיצד ישפיע על הקמה ופיתוח הקהילה שלנו? אין מה לעשות אנשים קונים "עם העיניים". כשנגיע לשלב של גיוס המצטרפים חדשים, זה יכול לעזור לנו מאוד: קל הרבה יותר לחבור לקהילה של 10,000 חברות וחברים מאשר לקבוצה שרק נפתחה ויש בה בקושי 30 אנשים, לא משנה עד כמה הנושא מרתק. ולא, ממש לא כולם יעשו "סקר שוק" ויראו שהרוב לא פעילים. כמות החברים בקהילה מייצרת לנו שפע, בדיוק כמו בבאסטות בשוק, אנחנו רואים הר של אפרסקים יפים ובא לנו לקנות, מבלי לחשוב שיש סיכוי שהסחורה למטה לא ראויה למכירה.


אז זהו? מה עוד נדרש מאיתנו? "סוכני שינוי" או אם נשתמש במונחים מתחום הבניה, מנהלי עבודה. חברים, מכרים, אנשים שיהיו איתנו וייתנו יד בכל מה שנוגע לכתיבה, פרגון, השתתפות פעילה בדיונים וגם הרחבת קהל המצטרפים. בהמשך, כמובן, יהיה צורך לחקור לעומק גם את ה-"בסיס הבנוי" ולאתר בתוכו אנשים שאפשר להפעיל: לגרום להם לכתוב פוסטים, להגיב או אפילו סתם לתת לייק. אלה הם "התאים הרדומים" כמו סוכני המוסד עמוק בשטח האויב, שרק מחכים "לפקודת ההפעלה". אם הם עדיין כאן ומבצעים פעילות מינימלית, סימן שמשהו מחזיק אותם ועלינו להשקיע מאמץ כדי לטפח אותם.


נכון, תידרש הרבה עבודה וסבלנות, אבל בסוף יש מצב טוב שנראה בניין בוטיק בסטנדרט גבוה! והכי חשוב: אל תשכחו לפרגן לאנשים שהיו איתכם לאורך כל הדרך, כי ההצלחה שלכם תמיד מבוססת על סך ההשקעה ועל הבחירה הנכונה של שותפים לדרך.



אז מה החלטתם? להחיות או להקים קהילה חדשה? שתפו אותנו!

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating

הירשמו לעדכונים מאיתנו

וקבלו ישירות למייל פוסטים חדשים בבלוג (אנחנו כותבים אותם בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שהיינו רוצים), עדכונים והטבות לקהל הלקוחות ולקוחות בפוטנציה.  

תודה

bottom of page