זה לא משנה לאיזה חתך גילאים אתם שייכים, אין שום סיכוי שלא יצא לכם לקרוא, לראות או לשמוע על ילד-קוסם ושמו הארי פוטר. הארי למד בבית ספר לקוסמים "הוגוורטס" וביום-יום נלחם נגד הרשע "ששמו אסור להגיד או להזכיר".
אבל איך הסיפור המהמם והמרתק כזה קשור לעולם התוכן? דמיינו לכם שפייסבוק זה בעצם "הוגוורטס" ושמו של הרשע שאסור להזכיר הוא "האלגוריתם של פייסבוק" (אופס, הזכרנו!). בין אם אתם יוצרי תוכן או סתם גולשים בפיד להנאתכם, בטוח יצא לכם לשמוע על האלגוריתם המסתורי, איך הוא עובד ובעיקר איך הוא לא עובד, איך ניתן להערים עליו, להילחם בו ולתהות אם היה מישהו ששרד ויכול לספר.
בוודאות שמעתם "מומחי סושיאל" למיניהם שמבטיחים הצלחה בפיצוח האלגוריתם של פייסבוק, כדי לשכנע את הלקוח שרק אצלם יש את שרביט הקסמים או לחש הפלא שמביס את הרשע. אבל כמו שאומרים, להבטיח ולאהוב לא עולה כסף.
אנחנו, לעומת זאת, מעדיפים תמיד להצניע לכת ולכן ננסה קודם כל להבין מה עומד מאחורי אלגוריתם פייסבוק והאם באמת אפשר "לנצח" אותו?
אז קודם כל קבלו גילוי מרעיש: לאף אחד אין שמץ של מושג איך האלגוריתם עובד ואיך בדיוק ניתן לעקוף אותו. ולכן אין גם שום "שיטה בלעדית" או "כלי סודי", לא משנה כמה שזה לא נשמע לכם מבטיח.
מה עושה האלגוריתם? בקצרה, הוא "חוקר" את התוכן שלכם על מנת לזהות בו מאפיינים ספציפיים ועל סמך המאפיינים האלה לקבל החלטה: לקדם או לא לקדם?
בואו נצא מנקודת ההנחה שכל תוכן שאנחנו מעלים לפייסבוק הוא תוכן מסחרי. בין אם המטבע הוא שקלים, דולרים או לייקים ותגובות. אבל כשמדובר בפוסט שכולל בתוכו לינקים ותיוגים של עמודים מסחריים, גם אם עשיתם זאת רק כדי לפרגן, עדיין יש סיכוי גבוה מאד שהוא יתוייג כתוכן מסחרי. ואם זה תוכן מסחרי, האלגוריתם לא יהיה מעוניין לקדם אותו, אלא אם תשלמו.
אז מה עושים? תראו, קיימים אינספור משתנים שמשפיעים על התוכן שלכם, אבל בראש ובראשונה, חשוב שהתוכן שלכם יהיה איכותי. ומה זה "איכותי" במונחי רשת? בדיוק, אותנטי, יצירתי ומעניין.
בפוסטים הבאים נמשיך לדבר על יצירת תוכן אותנטי ומעניין וכמובן נשמח לייצר תוכן כזה עבורכם או להעביר לחברה או לארגון שלכם הרצאה או סדנה בנושא. נשתמע, הלכנו לעשות בינג' על "הארי פוטר".
留言